v zadnjem času zaznavamo povečano število poskusov prevar, pri katerih se goljufi lažno predstavljajo kot predstavniki različnih kripto menjalnic. Posameznike skušajo prepričati, da so v preteklosti prek njihove platforme vložili sredstva in imajo sedaj na svojem kripto računu na voljo »privarčevana ali pozabljena sredstva«.

Opozarjamo vas, da gre za zavajajoče poskuse, katerih glavni namen je pridobiti dostop do osebnih podatkov, spletne ali mobilne banke ali prepričati posameznika, da jim omogoči oddaljeni dostop do svojega računalnika ali telefona.     

Svetujemo vam, da ob tovrstnih stikih ohranite visoko mero previdnosti in v nobenem primeru ne delite svojih podatkov ali omogočate oddaljenega dostopa so svojih naprav.

Kako prepoznati prevaro:

  • Z neznane telefonske številke (tuje ali slovenske) prejmete klic, v katerem želi sogovornik z uporabo slovenskega jezika in strokovnih izrazov pridobiti vaše zaupanje.
  • Prepričati vas želijo, da imate pri njih kripto račun, na katerem so na voljo določena »privarčevana ali pozabljena sredstva«. V nekaterih primerih prikažejo ponarejeno spletno stran, kjer lahko vidite svojo domnevno investicijo.
  • Z namenom izplačila domnevnega "donosa" oz. vaših "pozabljenih sredstev", vas skušajo prepričati, da poravnate določene stroške, davke ali izvedete nakazilo kot del nadaljnje investicije.
  • Pod pretvezo tehnične pomoči ali lažjega vodenja skozi postopek nakazila od vas zahtevajo, namestitev programske opreme za oddaljen dostop do vaše mobilne naprave ali računalnika.
  • Skušajo vas prepričati, da odprete nove kriptoračune ali kriptodenarnice, ki so v resnici pod nadzorom prevarantov.
  • Zahtevajo, da informacij o donosu ali izvedbi nakazil nikakor ne delite s svojo banko, v nekaterih primerih pa vas celo nagovarjajo, da izključno za namen izplačila donosa odprete nov račun pri drugi banki.

 

Kako ukrepati, če naletite na takšen poskus goljufije?

  • Če prejmete klic z informacijo o čakajočih sredstvih ali obljubo o hitrem zaslužku – KLIC NEMUDOMA PREKINITE!
  • NIKOLI NE NAMEŠČAJTE NOBENE PROGRAMSKE OPREME na svoj telefon ali računalnik na podlagi navodil po telefonu!
  • NIKOLI NE OMOGOČITE ODDALJENEGA DOSTOPA do svojega računalnika ali mobilnega telefona, tudi če oseba trdi, da je to nujno za tehnično pomoč!
  • SVOJIH OSEBNIH IN VARNOSNTIH PODATKOV NIKOLI NE DELITE Z NIKOMER, niti po telefonu niti po spletu!
  • Če ste v dvomih, POIŠČITE POMOČ ALI DRUGO STROKOVNO MNENJE!

 

Če kljub temu postanete žrtev prevare, zadevo nemudoma prijavite Policiji in o tem obvestite svojo banko. V primeru škode zberite vso razpoložljivo dokumentacijo (elektronsko pošto, podatke o transakcijah, morebitne telefonske številke, elektronske naslove, IP-številke).

Za več informacij o investicijskih prevarah vas vabimo, da obiščete spletno stran Pazi.se.